fredag 17 april 2009

LITE GODISTRUBBEL

Glad över att solen sken igen, gick jag förväntansfull in hos grossisten i morse. Nu måste de fått in Äppeldippers! De hade ju nästan "lovat". Men icke...suck...jag får fortsätta ersätta Äppeldippers ett tag till, tyvärr...Ingen verkar veta varför de dröjer. Köpte Jordgubbsdippers och konstaterade att de bytt utseende på kartongerna. Kanske har fördröjningen med detta att göra?

Det blev en hel del "påskgodisätande" för många under påskhelgen har jag läst. Läste också tandläkarnas råd. Enligt dessa råd skulle man äta allt godis på en gång. Alltså inte gå och "småäta" då och då. Undrar vad magen tycker om detta? Den lär protestera...Ibland blir det fel hur man än gör. Det viktigaste är nog att man kommer ihåg att borsta tänderna.Tror jag...

Fredag igen, solen skiner, duvorna har "boat in" sig i vindskupan i magasinet mittemot här och nu måste jag fortsätta packa.
Trevlig helg till er alla!
Kom ihåg att man ska "svettas" in våren och "frysa" in hösten...sa man förr iallafall...

Inga kommentarer: