torsdag 2 april 2009

I dysterprognosernas och glasbitarnas tid

Brukar lyssna till radion när jag packar men nu orkar jag inte lyssna på alla "dysterprognoser" och den här vansinniga "glasbitshistorien" längre. Vad är det som händer??

Har varit arbetslös så jag vet hur jobbigt det är. Vi bor ju i ett land där människovärdet hör ihop med arbetet. Vansinnigt! Vi är värdefulla för att vi är just dom vi är som personer.För dem som blir arbetslösa idag är det ingen tröst att "det vänder och blir bättre tider" snart... Men vi får inte ge upp hoppet, vi får ställa upp för varandra så gott vi kan och se det positiva som trots allt finns i tillvaron: VÅREN med sol och värme som kommer till oss nu,fåglarna som återvänder, all underbar musik att lyssna på, alla mysiga filmer och Tv-program att se på och alla läckra böcker att läsa osv. Påsk blir det också ,även om vi inte vågar äta kyckling så kan vi iallafall äta ägg, hoppas jag. Skicka gärna påskkort, med snigelpost eller via e-post.Soliga, glada påskhälsningar mår vi alla bra av att få!

Ni som får era leveranser nästa vecka får tyvärr inga Äppeldippers. De har varit slut hos grossisten ett tag. De är beställda och jag hoppas att de finns att hämta i morgon. Naturligtvis har vi ersatt med "liknande", i detta fallet andra dippers + en äpple bubble gum så att ni får lite äppelsmak också. I övrigt inget nytt från "godisfronten" just nu.

Mina kollegor fixade ett kul aprilskämt på sidan igår. Ska bli spännande att se vad de hittar på för extra till påsk nu...

Inga kommentarer: